نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
10334
-
الف
+

بازیگران ایرانی که از کودکی به شهرت رسیدند؛ از «لیلا حاتمی» و «ترلان پروانه» تا «ارسلان قاسمی»

در این گزارش شما را با بازیگرانی آشنا می کنیم که از کودکی در تلویزیون و سینمای ایران نقش آفرینی کرده اند.

به گزارش آی فیلم 2 ، گاهی اوقات کودکان در سن کم به دلیل استعداد بالای خود در بازیگری به چنان شهرتی می رسند که بسیاری از بزرگسالان در زندگی حرفوی خود هیچ وقت آن را تجربه نمی کنند.

حال این تجربه شیرین بازیگری در سن کم یا در همان دوران کودکی و با ایفای یک یا چند نقش به پایان می رسد و یا هنرمند این موفقیت را با خود به بزرگ‌سالی می‌آورد و حتی از زمان کودکی خود نیز معروف‌تر می شود؛ این راه، راه آسانی نیست، اما هستند بازیگرانی که با تلاش فراوان و یا خوش‌چانسی ماندگار شدند.

در ادامه عکس هایی از بازیگران خرد سن سینما و تلویزیون ایران را تماشا می کنید که تعدادی از آن های حالا برای خود سوپر استار هستند.


«لیلا حاتمی»

لیلا حاتمی در فیلم دلشدگان 

بانو حاتمی نخستین بار در فلم «کمال الملک» ساخته پدر مرحومش «علی حاتمی» به ایفای نقش پرداخت و بعد از آن در فلم «دلشدگان» بازی کرد.

روزی که لیلا حاتمی ‌وارد عالم سینما شد، خیلی‌ها این حضور او و نقش‌آفرینی در فلم‌ها را مدیون نام و آوازه پدرش می‌دانستند و معتقد بودند لیلا در سینما دوامی ‌نخواهد داشت، اما برخلاف پیش‌بینی تمام آن آدم‌ها لیلا در عالم سینمای ایران ماند، به‌عنوان بازیگری توانمند شناخته شد تا هم یاد پدرش را زنده نگه دارد و حتی فراتر از آن باعث افتخار ایران در عرصه سینمای جهان باشد.

لیلا حاتمی با کسب چندین جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی یکی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز دریافتی می‌باشد.

«مهراوه شریفی نیا»

مهراوه شریفی نیا در فیلم دزد عروسک ها

مهراوه شریفی نیا نخستین بار در 8 سالگی همراه مادرش «آزیتا حاجیان» در فلم «دزد عروسک ها» نقش بازی کرد.

وی 10 ساله بود که در نقش کودکیِ قطام، در سریال امام علی (ع) به تلویزیون آمد و نام خود را ماندگار کرد. شریفی نیا بعدها در سریال های ماندگاری چون «روزحسرت»، «کیمیا» و «معمای شاه» به ایفای نقش پرداخت.

 «باران کوثری»

باران کوثری در فیلم بهترین بابای دنیا

شش سال بیشتر نداشت که جلوی دوربین مادرش (رخشان بنی اعتماد) قرار گرفت. آن روزها تنها دختربچه‌ای بود که به‌واسطه پدر و مادر نامی‌اش گاهی اوقات بازی می‌کرد.

اما باران کوثری روزبه‌روز پیشرفت کرد و خودش را به‌عنوان یک هنرمند تثبیت کرد، نه تحمیل. باران حتی استعداد خود را در صحنه تیاتر هم به رخ کشید و تحصیلاتش را نیز در همین رشته ادامه داد.

او از ریکوردداران کسب جایزه در سینمای ایران محسوب می‌شود. 10 بار جایزه یا نامزدی در جشنواره‌های مختلف، آن‌هم تا قبل از رسیدن به سی‌سالگی.

«پگاه آهنگرانی»

پگاه آهنگرانی در فیلم دختری با کفش های کتانی

پگاه آهنگرانی که بازیگری را از مادر کارگردانش «منیژه حکمت» آموخته بود، نخستین بار در 6 سالگی در فلم «دزد عروسک ها» بازی کرد اما با فلم «دختری با کفش های کتانی» به شهرت رسید.

«امیر فرخ هاشمیان»

امیر فرخ هاشمیان در فیلم بچه های آسمان

علی فلم «بچه های آسمان» را همه ما به یاد داریم، فلمی که سینمای ایران را برای اولین بار به جمع 5 فلم نهایی اسکار بخش غیرانگلیسی زبان رساند

شاید همه فکر کنید حالا علی سوپر استار سینمای ایران است اما چنین نیست او کامل از دنیای بازیگری کنار رفته و در حال حاضر کار رسامی ساختمان می کند.

«حسین سلیمانی» 

حسین سلیمانی در فیلم مهر مادری

شاید باورش سخت باشد که حسین سلیمانی در بین 3 هزار کودک برای فلم «مهر مادری» ساخته «کمال تبریزی» انتخاب شده است.

فلم مهری مادری قصه پسری خردسال که کارهای خلاف می کند را نشان می دهد. او بر اثر اتفاقاتی با زنی که شباهت عجیبی به مادر فوت شده اش را دارد بر می خورد اما ...

حسین سلیمانی، اکنون بازی در بیش از صد فلم  را در کارنامه هنری خود دارد و همراه با بازیگری، ترانه هم می نویسد.

«مهران ضیغمی»

مهران ضیغمی در سریال زیر آسمان شهر

مهران ضیغمی در سال 1376 در سریال «قطار ابدی» به کارگردانی «رضا عطاران» نقش بازی کرد، گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی اش مانند سریال زیر آسمان شهر، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای او محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی مانند «نعمت الله گرجی»، «حمیده خیرآبادی»، «مهرانه مهین ترابی» و «فرهاد آئیش» را تجربه کرد.

مهران ضیغمی در سال 1380 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در فلم «تارزن و تارزان» و سریال «زیر آسمان شهر» خود را به مردم معرفی کرد.

«ارسلان قاسمی»

ارسلان قاسمی در سریال در چشم باد

پسربچه خوش‌چهره سینما و تلویزیون ایران حالا برای خودش مردی شده و می‌تواند جایی در میان جوان اول‌های سینما برای خود باز کند.

 ارسلان قاسمی از 7 سالگی بازیگری را تجربه کرد و با سریال‌های محبوبی همچون «در چشم باد»، «یوسف پیامبر» و ... بزرگ شد.

او از معدود کسانی است که توانست از همان سن شرایط سخت تولید را تحمل کند و فعالیتش را به‌طور مستمر ادامه دهد. اتفاقاً جز بازیگران پرکار این عرصه هم بوده است.

«ترلان پروانه»

ترلان پروانه

 

بانو پروانه در 3 سالگی در یک اعلان تجاری تلویزیونی حضور پیدا کرد و با سریال «ملکوت» بیشتر دیده شد؛ این بازیگر جوان ایرانی  بعد از آن در سریالهای گوناگونی مانند «زیر تیغ»، «ارمغان تاریکی» و «تا ثریا» نقش آفرینی کرد.
ب م

نظر شما
ارسال نظر